10 comentarii

Dupa BAC 2012

Lasand la o parte socantul si dezastruosul din povestea bac-ului, care se repeta si anul acesta, cu o promovabilitate de doar 43% pe tara, nu pot sa nu ma intreb anumite lucruri.

Cunosc la fel de bine ca toti cei care au picat, ce inseamna sa stai 3-4 ore pe zi la scoala si sa nu faci nimic, sa primesti note pe referate trase la xerox, sa urasti crunt o materie importanta, sau sa nu constientizezi nici macar un moment din primii trei ani de liceu, ca la final te asteapta niste examene. Si totusi, in tot sistemul acesta care cultiva continuu dezinteres si superficialitate, am stiut ca vreau sa ies de acolo si sa merg mai departe. Am invatat 6 saptamani de zile si am reusit. Dar restul?!

Unde au disparut ambitia, telul, visul si dorinta? E adevarat ca o privire in jur, e de-ajuns sa te faca sa nu crezi in niciunul dintre aceste lucruri, dar oare de ce n-am vrea macar sa incercam?

Cred ca o separare clara intre elevii buni si cei incapabili sau dezinteresati e binevenita, dar nu stiu daca suntem pregatiti (atat ca indivizi, cat si la nivel de tara) de ce inseamna acest raport mic. Putini si buni, e tragic mai rau, decat multi si prosti; sau poate ma insel. Cert e ca, pentru inca cateva generatii, rezultatele vor fi la fel de proaste, in condtiile in care reprezentantii de varf ai sistemului, sunt mai degraba interesati de cum sa faca bac-ul mai original in fiecare an, decat de programele scolare, competenta profesorilor, respectiv conformismul si platitudinea metodelor si cerintelor.

Anunțuri

10 comments on “Dupa BAC 2012

  1. Sistemul de învățământ românesc e ca un cerc vicios între cei de la minister, profesori, părinți și elevi, din care cei mai puțini norocoși sunt elevii. Pe de-o parte, cei de la minister schimbă tot mai des modul de desfășurare a Bacalaureatului, fără a verifica eficiența metodei introduse, ori după abia un an nu-ți poți da seama dacă e o metodă bună sau nu. Pe de altă parte, profesorii se pierd în atâta birocrație, prin urmare în procesul de predare-educare a elevului se pune tot mai puțin accentul, practic devin niște marionete a sistemului. Iar părinții, fac și ei ce pot dar își dedică tot mai puțin timp copiilor, dar cine-i poate condamna când trăiesc într-o țară în care ai următoarele opțiuni: ori ești norocos bine și ai o afacere prosperă, ori ai mai multe locuri de muncă, ori mergi să lucrezi în străinătate. În toată nebunia asta cum să mai ai elevi motivați? Nu mă înțelege greșit, nu le caut scuze, dar ei sunt încurajați de toate aceste lucruri. Sunt multe de spus, dar ceea ce mă deranjează cel mai mult e faptul că găsim scuze și dăm vina pe sistem și pe mai cine știe ce, când ar trebui să schimbăm ceva în privința asta. Ce-i drept, e mai ușor să găsești vinovați decât să iei atitudine și să faci ceva.
    Cam lung comentariul meu… :)

    • Gasitul vinovatilor e un fel de indentificare a problemei, ceea ce nu cred ca e tocmai gresit. Si in plus, cum putem noi schimba sistemul, cand putem face ceva in privinta lui, cand tocmai SISTEMUL ar trebui sa ne schimbe pe noi?! Dar probabil asa o societate se vrea, de unde si rezultatele care sunt.

      • Problema e că se limitează la găsirea vinovaților, respectiv identificarea problemei și atât, sau cel puțin nu se străduiesc îndeajuns să schimbe ceva. Sunt de acord că sistemul ar trebui să ne schimbe, dar să nu uităm că sistemul e condus tot de oameni, dintre care prea puțini s-au dovedit a fi eficienți. E un lanț al slăbiciunilor, iar rădăcinile problemei sunt mult mai adânci.

  2. tu glumeşti, nu ? :))

  3. Este rezultatul „Noilor Valori”, care in acest mod nu se simt amenintate. Este rezultatul manelizarii si impunerii ca o „valoare”

  4. Sunt probleme peste tot si la toti… o sa dureze ceva timp pana o sa se rezolve si o sa avem un sistem de invatamant decent… Poate macar notele astea mici o sa trezeasca cativa chiulangii si o sa-i trimita mai des pe la scoala…

    • Aveam exemplul de anul trecut cu note mici, dar se pare ca n-a trezit prea multa lume, dat fiind ca promovabilitatea a fost cu un procent mai mica. :)

  5. E absolut adevarat ce zici, si problema principala este lipsa de competitie in clase. Daca nu ai oponenti, cu cine sa concurezi, daca nu ai stimuli si prospecte pentru ce sa te zbati?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: