6 comentarii

Sistem educational, schimbari si generatii f***te

Daca in 2008 eram elevi in clasa a VIII-a si experimentam tezele unice, anul acesta, in 2012 aflam in conditiile acestea:

Conform legii, metodologia proprie de admitere, conditiile de admitere, inclusiv cifrele de scolarizare trebuie facute publice in fiecare an de catre universitate, cu cel putin 6 luni inainte de sustinerea concursului de admitere. (sursa)

la sfarsitul lui martie, deci cu 3 luni inainte de examene, ca nu se vor mai lua in calcul mediile din timpul celor patru ani de liceu. Prin urmare, tot studiul celor 100 de materii, dintr-o data nu mai conteaza, totul rezumandu-se strict la trei examene scrise. Si acest lucru nu ar fi fost o problema, daca eram anuntati ceva mai timpuriu si nu acum pe ultima suta de metri.

Fara sa mai analizez aceasta sclipire de geniu, pe care n-as pune-o pe seama unui singur om, personal sunt in a very deep shit si ar trebui sa ma astepte trei luni deplorabile in care „viitorul suna bine”.

 

6 comments on “Sistem educational, schimbari si generatii f***te

  1. Pot sa spun ca si cu mine au experimentat? Am fost singura generatie OBLIGATA in a da Bac-ul din Istoria Romaniei (am luat 5,5, fata de alti colegi care au picat cu brio), dupa care vazand rezultatele dezamagitoare au renuntat. Sa mai spun si alte chestii cu care au experimentat si pe generatiile noastre? Buba mare e ca fiecare ministru vine cu ideile sale si le pune in aplicare fara a urmari un strop de continuitate sau macar logica in deciziile si schimbarile facute.

    • Parca ma simt mai bine sa stiu ca nu suntem singurii care trebuie sa treaca prin experimente de genul acesta. Asta nu inseamna ca pot sa inteleg ca fiecare ministru, asa cum zici tu, simte nevoia sa-si lase amprenta dupa felul in care ii convine lui.

    • @Adrian, nu uita ca l-am dat din 7 materii. Daca ai dat din istorie ai fost din acelasi an cu mine. Eu m-am mirat cand am vazut ca am luat 7 – cred ca am stiut mai mult decat imi imaginam :)))

      Maya e in clasa a doua- anul asta s-au introdus examene de evaluare la sfarsitul clasei a doua si a patra. Nu se stie inca la ce vor folosi sau daca vor conta la trecerea in gimnaziu.

      • In felul acesta se vor da examene si la intrarea in clasa intai. Ma intreb totusi ce se urmareste: generatii cat mai competente, sau din contra, cat mai zapacite de cap?

  2. Update: deja se dau examene pentru intrarea în clasa I. Eu am prins un an la fel de futut cu bacu’, adică ăla în care media nu s-a mai făcut şi cu examenele de la oral, deci fără cei trei de 10 am avut o medie aproape de 7 (nu că mă aşteptam la mai mult, cu vreo zece ani mai târziu decât trebuia să-l dau :P). Mai mult, regulile s-au schimbat chiar în timpu’ examenelor, aşa că să te aştepţi şi tu la schimbări de ultim moment, nimic nu e bătut în cuie, decât după ce te vezi cu diploma. Ţelul lor e să îndobitocească naţiunea cât mai mult, e mult mai relaxant să ceri proştilor să te voteze, decât unora care au habar despre lume. Dacă vroiau oerformanţe copiau un model de învăţământ care merge bine şi aia era, de aici crede fiecare ce vrea.

Lasă un răspuns

