2 comentarii

Carti – februarie

Furnica electrica” cuprinde  9 povestiri, dintre care ultima cu titlul romanului.  Aparent, dupa 4 dintre acestea  s-au facut si filme (Impostor, Screamers, Minority Report si Total Recall). Continutul de natura SF (una dintre cele mai groaznice reticente ale mele), este captivant, usor de citit si in cea mai mare parte, imprevizibil. Povestirea mea preferata este „Varietatea a doua„, cea dupa care s-a facut si filmul Screamers. Poate ca am sa-l vad…

 

As fi tentata sa spun despre „Copilul divin” ca este o nerozie. Si poate ca si este. Totusi, o adancire in lectura scoate la iveala multe idei interesante, care te fac sa te gandesti, meditezi chiar. Una dintre temele principale a fictiunii nebunesti a lui Bruckner este o intriga: am alege oare sa ne nastem daca am sti ce ne asteapta? Nu stiu noi ce-am face, dar copilul divin a ales: „Viata asta ce mi se propune nu-mi zice nimic. […] N-avem decat o viata? Ei bine, eu mi-o pastrez doar pentru mine!

Pascal Bruckner m-a obisnuit cu sadismul lui citind „Luni de fiere”, insa „Iubirea fata de aproapele” e obsedanta prin murdaria ei. Si daca am fost cat pe ce sa spun ca aceasta e o carte groaznic de proasta, odata ce am terminat-o de citit, a trebuit sa-mi reconsider afirmatia. Aparent, e vorba despre povestea unui barbat care alege sa se prostitueze, insa ultimele paginii ale cartii dezvaluie o cu totul alta perspectiva, un deznodamant tipic genial a la Bruckner.

2 comments on “Carti – februarie

  1. See … SciFi isn’t that bad :D

Lasă un răspuns

