3 comentarii

Hai sa-mi creez idealuri intr-o tara pe care n-o inteleg

Peste tot, fie in tara, fie in strainatate, romanii se plang de poporul lor. Ba cred ca nimeni nu ataca mai cu foc tara asta, ca insasi locuitorii ei. Si daca toti stim cat de aiurea suntem, ce nu facem bine si in general, ce ar trebui sa se schimbe, de ce nimeni nu face nimic? De ce nimeni nu crede in exemplul personal si doar in “hai cu turma”? Dar si turma aia, sa nu fie prea culturala, prea civilizata, prea colorata, prea, prea, prea. Si daca tot am mentionat notiunea de civilizare, ce naiba ne opreste sa fim un popor civilizat? Sa nu aruncam pe jos, sa stam frumos la cozi, sa ne tratam exact asa cum vrem sa fim tratati? Ce ne opreste din a face sau nu face aceste lucruri?

Ce mi se pare si mai trist e cand se intampla ca oamenii sa aiba cateva principii sanatoase puse in aplicare de altii, dar pe care nici nu se sinchisesc sa le sustina. E ca si cum ti-ar placea caldura soarelui, dar n-ai iesi afara din casa in zilele insorite. Ceea ce ma duce la o singura concluzie si anume ca am fi o natie de imbecili, care nu face nimic, decat sa-si merite soarta. Iar eu, pe fondul acestei splendide viziunii, trebuie sa-mi aleg o cale, un drum, care sa ma duca spre realizare si bunastare de toate felurile. Sa nu spun cat de productiva e cautarea de solutii si idei…

3 comments on “Hai sa-mi creez idealuri intr-o tara pe care n-o inteleg

  1. Păi şi aici e o problemă că toţi ne fixăm idealuri, da’ le uităm la fel de repede pe cât le-am fixat pentru că e greu să şi urmezi îndeplinirea lor! Pe principiul ‘muieţi îs posmagii?’

  2. […] cât și a celor din afara lui care îi acuză pe primii de incompetență. Anca spunea că suntem o nație de imbecili. În asentimentul ei se găsesc mulți alții. Unii chiar își irosesc timpul pe pământ, dar […]

  3. Cred că am ajuns să nu facem nimic, deși știm perfect ce lipsește și (uneori) ce trebuie făcut, pentru că-s prea multe de făcut. :) Atunci continuăm să avem aceeași atitudine autocompătimitoare și critică. Critica, înmiezul ei, nu este deloc rea, e preferabilă adormirii în idolatrie și naționalism găunos. Dar noi chiar am încremenit!

Lasă un răspuns

