Lasă un comentariu

O fata proasta

Hai sa coboram, hai inapoi in odaita noastra! Nu mi-e frica de ploaie. Am sa-i cer parintelui Gherasim o sobita, am sa aduc lemne, am sa fac focul; tu sa nu faci nimic. Sa stai in pat si sa fii cat ai sa vrei de posomorat; n-are sa-mi fie frica; ma multumesc cu oricare chip al tau. Haide inapoi si lasa-ma sa stau la picioarele tale! Nu am sa te supar cu nimic, n-am sa ma misc, n-am sa respir, nici n-ai sa ma simti. […] Si daca are sa-ti treaca foamea, am sa-ti pun o tigara buna in tigaretul de chihlimbar, am sa-ti aduc taciunele in palma, sa aprinzi. Si in fumul albastru al tigarii tale, am sa descopar visele mele cele mai frumoase. Hai inapoi! Daca n-o sa-ti placa tigara, am sa-ti aduc o narghilea, sa fumezi de dimineata pana seara, in varful patului, ca sultanii. Si daca dupa ce fumezi are sa-ti fie somn, am sa-ti cant incet un cantec pe care nu l-ai auzit niciodata, nu-l stiu inca, dar il simt in inima mea; un cantesc despre o fata proasta care nu crede in alta fericire decat sa-ti fie sclava. Si daca dupa ce ai sa te trezesti are sa-ti fie frig, am sa-ti iau mainile intr-ale mele si am sa le incalzesc cu rasuflarea mea. Si daca are sa-ti fie dor de mine, am sa-mi lepad vesmintele si am sa ma lipesc de tine, atat de cuminte sau de nebuna cat ai sa vrei tu. Nu am sa ma impotrivesc niciodata, niciunuia din gesturile tale – si daca la urma nu-ti va mai fi de ajuns dragostea, ci vei vrea moartea mea, am sa stau fericita in mainile tale, sa ma sugrumi – numai vino inapoi, te rog!

(„Fiul risipitor” – Radu Tudoran)

Lasă un răspuns

