5 comentarii

Invitatie la vals

Am citit cartea asta undeva pe la inceputul lui 2008, poate prin primavara, nu-mi amintesc sigur. Atunci a fost perioada in care eu am facut cunostiinta cu Mihail Drumes, citindu-i pe langa in titlu mentionata, “Cazul Magherul” (pe care mi-o amintesc si care mi-a placut) si “Scrisoare de dragoste”. N-as putea sa spun de ce “Cazul Magherul” mi-a ramas in minte, iar celalalte doua s-au pierdut. E drept ca tind sa trec de la o carte la alta fara sa-mi acord cateva zile pentru asimilare si concluzionare. Dar sa revin la “Invitatie la vals”.

Mi-a cazut in maini zilele acestea si mai mult din cauza unui sentiment de enervare ca nu-mi puteam aduce aminte nici macar un amanunt, m-am pus s-o recitesc. Mi-a luat doar doua zile si am citit-o cum n-am mai citit de mult, sorbind fiecare cuvant.

“Invitatie la vals” e o carte pe alocuri cliche-ica care pe mine m-a intrigat la fel de mult pe cat mi-a placut. Doi oameni incredibil de orgoliosi si vanitosi care se omoara unul pe celalalt intr-un joc stupid, un joc al iubirii. Eram pregatita sa arunc toata vina pe Tudor, insa scrisoarea Micaelei (nu stiu de ce web-ul e plin de Mihaele) dezvaluie o personalitate aproape la fel de marsava ca a lui. Imi depaseste limita imaginatiei, cum s-ar putea ca doi oameni sa se iubeasca atat de mult dar in acelasi timp sa detina orgolii urcate pe culmi exorbitant de inalte. Din acest punct de vedere, Tudor mi se pare un personaj groaznic si cred ca e un exemplu extraordinar care demonstreaza ca oamenii nu se schimba.

Altfel spus, “Invitatie la vals” e o carte care starneste reactii, e o carte cu mesaj, o carte care te fascineaza si-ti provoaca repulsie in acelasi timp. Nu inteleg cum am putut s-o uit. Iar pentru voi, va spun, daca nu ati citit-o, faceti-o, iar daca ati citit-o, cititi-o din nou!

O altfel de opinie (poate chiar ceva mai buna), aici.

5 comments on “Invitatie la vals

  1. Vaai..cat de frumoasa e cartea.
    De acolo am invatat, ca barbatilor nu trebuie sa le oferi niciodata totul de la inceput.

  2. Si eu am citit-o, foarte frumoasa carte 8->

  3. Eu am citit-o inainte de a ma indragosti nebuneste de cineva .Ironia e ca era sa avem acelasi afarsit ca in carte :)) ehe….adolescenta asta:))

  4. am citit-o de doua sau trei ori… superba pur si simplu…

  5. […] Și ca să demonstrez că probabil sunt un caz pierdut, Invitație de vals am citit-o de două ori, și știu ca mi-a plăcut foarte mult, însa mi-o amintesc atât de vag… Noroc ca am scris câteva cuvinte despre ea. […]

Lasă un răspuns

