Lasă un comentariu

Vienna in Autumn

Al patru-lea weekend prelungit.

Drum de 7 ore, un apus de soare iar apoi o ceata groasa. In masina cand frig cand cald, la radio schimbat posturi unguresti foarte des, uneori muzica buna. Ajunsi pe pamant austriac mai mergem un pic si intram in oras si totul e atat de cunoscut: in stanga niste uzine luminate puternic, in dreapta un parapet? inalt de beton. Si mergem si mergem, atenti la indicatoare, suntem inca pe A4 dar imediat trecem pe B 221. Mai trecem un pod, mai un semafor, o intersectie si in stanga apare Schonbrunn-ul. Noi o luam la dreapta, mai mergem 1-2 km si parcam. E ora 21.

Urmeaza o noapte in asternuturi calde si o dimineata matinala: la 6:30 ma trezesc. Mic de jun, povestit, uitat la tv si hai in Schonbrunn. Afara e frig insa nu conteaza. Drumul spre palat de 15 minute e incarcat de frunze galbene si aurii. Imi tarai picioarele si ma bucur de fosnetul frunzelor uscate. Zambesc.

Pictures 010Trec de intrare, o iau prin stanga apoi in dreapta si patrund in splendoarea de copaci colorati. Florile din vara nu mai sunt, insa iarba a ramas la fel de verde. Lume e destula si incep sa-i ocolesc. Ajung la fantana, ma intorc o secunda sa privesc in spate si incep sa urc cararea in zig-zag spre Gloriette. Cand ajung sus privesc din nou inapoi si respir adanc. Privelistea e minunata, aerul tare si rece. Trec de lac si ma avantur prin padure. Aici covorul de frunze e si mai des, linistea mai pura. Imi port pasii pe cararea lata si la un moment dat imi apare in cale o veverita.  Nu se sperie si continua sa mearga cativa metri in dreptul meu, apoi dispare.  Ajung jos si traversez din nou platoul larg marginit pe o parte si alta de paleta de culori galbene-maronii. Inapoi acelasi drum, acelasi fosnet. Zambesc.

A doua zi merg la cumparaturi. Prima tura o dau dimineata. Hai la U-bahn, cu U3-ul pana la WestBahnhof si ies pe Mariahilfer Strasse. Merg prin cateva magazine, imi cumpar cate ceva si ma intorc. Dupa masa la fel. E ora 18-19 iar strada si magazinele sunt la fel de pline ca dimineata. De data asta parcurg strada aprope in intregime si ma intorc si mai epuizata. A urmat o noapte lunga (cred ca atunci am visat ca m-am casatorit cu o femeie si cu un barbat in acelasi timp; adica erau ei doi si eu ma casatoream cu ei :))

Pictures 023Urmatoarea zi ma trezesc tot devreme pe la 7 si ce sa vezi cand ma uit pe fereastra: ninge. Fulgi mici cad din imensitatea cenusie insa se topesc cand ating pamantul. Fac un dus, bagajul si hai acasa. Trecand granita spre Ungaria am lasat in urma fulgii pufosi de nea si ne-am continuat drumul. In Budapesta ne-am plimbat vreo trei ore: imi place nebuneste sa merg pe podurile peste Dunare. As vrea ca intr-o zi de vara sa ma abandoneze cineva, acolo, pe unul dintre podurile alea.

Si am ajuns si la vama noastra. Nenea ne cere pasapoartele si noi o luam la goana pentru inca 20 de minute. Dupa vreo 10 minute apare indicatorul „Municipiul Arad” si mie incepe sa-mi fie dor de Viena. Ajung acasa, despachetez, beau un ceai, ma pun in pat si inchid ochii. De maine revin la normal. Noapte buna.

Lasă un răspuns

