2 comentarii

„De ce iubim femeile”

Da, e vorba de cartea lui Mircea Cartarescu care era de mult pe lista mea de „books to read” dar pe care n-am citit-o pana in acest weekend.

De ultimul capitol, cel care poarta numele cartii, am mai auzit. Este o enumerare de motive diverse pentru care sunt iubite femeile in vederea lui Caratrescu. Daca vreti sa le auziti, nimic mai simplu : youtube.

Legat de restul cartii, well e structurata in 20 de povestioare de cateva pagini toate infatisand experiente din viata autorului cat si din preajma sa. Intalnim din loc in loc adresari directe („distinse cititoare”) prin intermediul carora autorul se aproprie de cel sau ar trebui sa spun cea care citeste. Personal, sunt impresionata de felul in care Mircea Cartarescu scrie. E adevarat ca acesta a fost primul roman?! citit de-a lui, inainte intalnindu-ma doar cu catava poezii  de altfel foarte interesante si pline de originalitate.

O sa citesc in continuare opera lui Mircea Cartarescu pe care il compar cu Paulo Coelho. Somehow gasesc ceva comun in activitatea literare a celor doi, insa trebuie sa citesc ceva mai mult pentru a-mi putea exprima o astfel de idee. Pana una alta ii recomand pe ambii scriitori, desi unu e roman iar celalalt brazilian, ambii sunt contemporani si demni de aprecieri.

2 comments on “„De ce iubim femeile”

  1. damn it! jeez, nici acum nu am apucat sa o citesc. am o ditamai lista de carti scrise de Eliade, Cartarescu, Calinescu, Camil Petrescu etc etc, pe care vreau muuult sa le citesc dar nu am timp. frustrant.
    eu sunt un om ocupat, dom’le, n-am eu timp de fleacuri d-astea:))

  2. am uitat sa zic. initial, il consideram pe coelho absolut genial, pana cand am citit Brida, in care mi s-a parut sincer ca a dat-o in bara. dar chiar si asa, eu tot il iubesc pentru Alchimistul si Veronika se hotaraste sa moara, cartea mea preferata.

Lasă un răspuns

